ga('set', 'anonymizeIp', true); ga('send', 'pageview');

Muis software


Hier vindt u de veel gestelde vragen over Muis software.

ADVIESGESPREK AANVRAGEN

Kan ik telebankieren ?

Met de uitbreiding Telebankieren kunt u koppelen met uw bank. Telebankieren bestaat uit het geautomatiseerd inlezen van bankafschriften en het betalen van openstaande crediteurenfacturen.

Het geavanceerde herkenningssysteem zorgt ervoor dat de dagafschriftregels uit de banksoftware in de administratie zo optimaal mogelijk verwerkt worden. De openstaande crediteurenfacturen kunnen enkelvoudig of verzameld, geheel of gedeeltelijk betaald worden. Er is een signaleringsfunctie voor vervallen posten.

Automatische koppeling ABN-AMRO
Met diverse producten hebben wij een volledige integratie met de o.a. ABN-AMRO bank gerealiseerd.

Met de uitbreiding Telebankieren kunt u koppelen met uw bank. Telebankieren bestaat uit het geautomatiseerd inlezen van bankafschriften en het betalen van openstaande crediteurenfacturen.

Het geavanceerde herkenningssysteem zorgt ervoor dat de dagafschriftregels uit de banksoftware in de administratie zo optimaal mogelijk verwerkt worden. De openstaande crediteurenfacturen kunnen enkelvoudig of verzameld, geheel of gedeeltelijk betaald worden. Er is een signaleringsfunctie voor vervallen posten.

Automatische koppeling ABN-AMRO
Met diverse producten hebben wij een volledige integratie met de o.a. ABN-AMRO bank gerealiseerd.

Is er een inkoopmodule?

De module Inkoop en de aanvullende modules vormen samen de basis voor een soepel functionerende inkoopadministratie.

U kunt hiermee het volledige inkooptraject optimaliseren. Vanaf het invoeren van inkooporders, het afdrukken van bestelopdrachten, verwerken van goederenontvangsten en het boeken van de inkoopfacturen tot en met het raadplegen van het inkoopfactuurregister is de informatie binnen het inkooptraject altijd actueel. De werkwijze binnen de inkoopmodule is sterk afhankelijk van de modules Voorraad en Verkoop.

Is er een verkoopmodule?

De module Verkoop biedt u de mogelijkheid om uw verkoopadministratie eenvoudig, snel en efficiënt te voeren.

Deze module kent dan ook een flexibele facturering van artikelen en diensten. Na het invoeren van een order kunt u op het moment dat u dat wenst een orderbevestiging, verzendbon, proformafactuur of factuur afdrukken, op het scherm bekijken, afdrukken of e-mailen. Alle journaalposten van de facturen worden automatisch in de financiële administratie verwerkt. Openstaande posten, BTW en periodetotalen worden automatisch bijgewerkt. Tevens kunt u achteraf kopiefacturen uitdraaien.

Is er een module voor voorraadbeheer?

Vrijwel elke handelsonderneming houdt er een voorraadadministratie op na. Het houden van voorraad is een kostbare zaak. De voorraad vertegenwoordigt dikwijls een waarde van enkele tientallen procenten van de jaaromzet. Een nauwkeurige voorraad administratie is dan ook onmisbaar.

Met deze module  Voorraad kunt u eenvoudig een voorraadadministratie bijhouden en bestellingen plaatsen. U beschikt over een actueel overzicht van uw voorraad en uw financiele administratie is altijd direct bijgewerkt. Dreigt er onvoldoende voorraad te ontstaan, dan kan deze module u automatisch voorzien van een besteladvies (in combinatie met de module Inkoop).

Magazijnen en locaties
Het is mogelijk om met meerdere magazijnen te werken. Voor bedrijven met grotere magazijnen kan ieder magazijn ingedeeld worden in locaties.

Kan ik offertes maken in Muis?

Het samenstellen van offertes is over het algemeen een tijdrovende bezigheid en moet bovendien accuraat gebeuren, omdat er voor elke combinatie van artikel met een prospect of debiteur verschillende prijzen van toepassing kunnen zijn. De module Offerte is een aanvullende module op Verkoop en maakt het mogelijk de afhandeling van offertes snel en foutloos te verwezenlijken.

Uw offerte lay-out kunt u aanpassen aan uw eigen huisstijl! Het is zelfs mogelijk om uw offerte inclusief artikelafbeelding af te drukken. Offertes die resulteren in een verkooporder kunnen gepromoveerd worden tot order. Uw prospect wordt dan automatisch een debiteur.

Offerterapportage
Maak professionele offertes met de aanvullende module Offerterapportage. Na het invoeren van de een offerte kan iedere medewerker met één druk op de knop een uitgebreide offerte naar de klant versturen.

verschillende prijzen van toepassing kunnen zijn. De module Offerte is een aanvullende module opVerkoop en maakt het mogelijk de afhandeling van offertes snel en foutloos te verwezenlijken.

Uw offerte lay-out kunt u aanpassen aan uw eigen huisstijl! Het is zelfs mogelijk om uw offerte inclusief artikelafbeelding af te drukken. Offertes die resulteren in een verkooporder kunnen gepromoveerd worden tot order. Uw prospect wordt dan automatisch een debiteur.

Offerterapportage
Maak professionele offertes met de aanvullende module Offerterapportage. Na het invoeren van de een offerte kan iedere medewerker met één druk op de knop een uitgebreide offerte naar de klant versturen.

Kan ik een projectenadministratie bijhouden?

Bedrijven die helder inzicht willen hebben in de samenwerking van kosten en opbrengsten kunnen gebruik maken van de module Projecten.

In deze module zijn de begrippen kostenplaatsen en kostendragers algemene benamingen waarmee bedoeld wordt: afdelingen, projecten, filialen, orders, dossiers en degelijke. Zo kunt u zelf bepalen welke bedrijfsonderdelen moeten worden gespecificeerd naar kosten en opbrengsten. U kunt eenvoudig de termen kostenplaatsen en kostendragers vervangen door vrije bedrijfsspecifieke teksten. Bijvoorbeeld Afdeling voor kostenplaats en Project voor kostendrager. Overal in het pakket wordt dan deze vrije tekst getoond.

Moet ik iets aanpassen n.a.v. de BTW wijziging per 1 oktober 2012?

In verband met de aanstaande BTW tarief wijziging per 1 oktober 2012 heeft er in I-Muis een update plaatsgevonden.

Bij het opstarten van I-Muis kan de vraag langskomen of u uw administratie wilt bijwerken. Deze vraag kunt u met JA beantwoorden.

Op 1 oktober 2012 wordt de BTW verhoogd van 19% naar 21%. Alle BTW codes met voorheen 19% BTW zullen vanaf  1 oktober 21% BTW gaan berekenen.

Niet alle administraties worden op dezelfde manier gevoerd. Wij vragen u de informatie in de bijlage goed door te lezen om te zien welke situatie op uw administratie van toepassing is.

BELANGRIJK:

Er zijn nieuwe BTW codes aangemaakt met 19% BTW. Deze kunt u gebruiken voor boekingen na 01-10-2012.

BTW code 3 = Te vorderen BTW 19% (incl.)

BTW code 13 = Te vorderen BTW 19% (excl.)

BTW code 7= Te betalen BTW 19% (incl.)

BTW code 17= Te betalen BTW 19% (excl.)

Heeft u naar aanleiding hiervan nog vragen of heeft u hulp nodig, dan kunt u contact opnemen met de helpdesk.

ADVIESGESPREK AANVRAGEN

Vraag nu online uw internet boekhoudpakket aan